Objavljeno v Dnevniku, priloga Nika 332, 12.11.2014

Mirica Pec je pred 25 leti zaorala ledino v svetu negovalne kozmetike kot ena redkih, ki se je svojega poklica lotila malce drugače. Podobno kot pred 150 leti v pariški kavarni Guerbois mojstri Monet, Cezanne, Pissaro, Renoir… Skupina teh izjemnih slikarjev je izumila novo umetniško smer, ki ji danes pravimo impresionizem.

Karizmatični in zapovedano dobronamerni Mirici Pec od zelo daleč in zelo blizu nosijo svoj obraz, kot slikarju platno, nešteti. Da nanj nariše najlepši izraz duše. Še mnogo več. Duši da lep obraz.

Nika: Znanja in izkušenj imate ogromno. Kaj vam pove koža?

Osebo, ko stopi v salon, začutim, preden se dotaknem njenega obraza. Praksa narekuje protokol, v katerem izvem vse o negovalnih postopkih, ki jih sicer izvaja. Takoj vidim, kje je pomanjkanje nege, kateri so problemi na koži, zaznam notranje in hormonsko neravnovesje, začutim stres, prehranske navade… Koža pripoveduje vse to, ne da bi mi stranka posebej omenila. Zame je pomembno tudi, ali stranka sama izbira načine nege in izbiro negovalne kozmetike ali ji kdo svetuje. Vse, kar mi dajemo na obraz, ne vsebuje lanolina, mineralnih olj, kot stranskih produktov nafte, alkohola, umetnih barvil, parfumov in škodljivih konzervansov. Z uporabo sintetičnih pripravkov koža ne more opravljati svoje funkcije. Predvsem funkcije dihanja.

Nika: Kje najbolj grešimo?

Higiena. Paziti moramo, da se obraza ne dotikamo z umazanimi rokami. To na koži povzroča veliko neželenih sprememb. Tudi nečisti razpuščeni lasje, ki se dotikajo kože na obrazu, povzročajo negativne posledice. Seveda je pomanjkljiva očiščevalna nega obraza in vratu slaba navada, katere rezultat ne more biti sijoča koža. Na dan se na koži obnovijo trije bilijoni odmrlih celic. Z obraza jih moramo očistiti, tudi če nanj ne nanesemo ličil. Vsak dan in s pravilom “manj je več” v vseh pogledih naredimo dovolj.

Nika: V negovalni kozmetiki ste skoraj tri desetletja, do dekorativne pa ste ljubezen začeli gojiti šele pred petimi leti. Zakaj Jane Iredale?

Spoznala sem jo pri zagrebški kolegici, ki je prav tako distributerka Dermalogice. Zdelo se mi je neverjetno, da lahko dekorativna kozmetika s čisto tankimi sloji dela čudeže. Fascinirale so me naravne sestavine, profesionalnost in prekrivnost ličil Jane Iredale, ne da bi imela občutek, da nosim na obrazu težek make up.

Takoj sem vedela, da je to tisto pravo in da mora to dekorativno kozmetiko imeti tudi Slovenija. Plastični kirurgi v Ameriki so bili prvi, ki so prepoznali koristnost njenih mineralnih podlag in jim zaupali ter jih uporabljali na koži, ki je pravkar prestala laserski piling. Danes se Jane Iredale ponaša z linijo več kot štiristo izdelkov, med katerimi vsi upoštevajo načelo o negovanju kože.

Nika: Kolikokrat na leto se zaradi želje o negi obraza vedeti več podate v tujino?

Spomladi in jeseni se v Los Angelesu srečamo distributerji Dermalogice iz osemdesetih držav, da osvežimo in nadgradimo svoje znanje in izmenjamo izkušnje. V Londonu sem še večkrat, saj se tam sproti seznanjam z novostmi in opremljam z dodatnimi znanji. Razvoj in trendi pa seveda nastajajo v Ameriki.

Jane Iredale je iz Bostona. Kljub temu, da jo distribuira petdeset držav, pa je ni moč kupiti v običajnih drogerijah. V tujini jo prodajajo izključno ekskluzivni saloni, lepotne klinike, ordinacije dermatologov in plastičnih kirurgov ter lepotni in sprostitveni centri. V Bostonu sem srečala distributerko iz Tokia, ki mi je povedala zanimiv podatek, da 70 odstotkov vse kozmetike v svetu pokupijo Japonke. To veliko pove. Zato nisem bila presenečena, da je v njenem salonu najbolj prodajan artikel Amazing Base puder v prahu Jane Iredale. Japonke poznam. Vem, da so negovane in se ogibajo soncu. Njihova koža je čudovito bela, negovana, prekrasna… Ženske dosledno skrbijo za urejenost.

Nika: Kako pa je s kulturo negovanja obraza v Sloveniji?

Slovenci smo poseben narod. Pridni smo in inovativni. Stremimo za dobrim in še boljšim. Zelo sem vesela, kadar iz tujine pridem domov. Vendar pa Slovenci potrebujemo čas, da sprejmemo drugačnost. Potrebujemo vzornike v vseh pogledih, tudi na področju negovalne in dekorativne kozmetike. Ta razvoj gre naprej zelo počasi. Včasih me prime, da bi sto tistih žensk na svetu, ki se ogibajo soncu in se vsakodnevno negujejo ter redno obiskujejo tudi kozmetični salon in seveda uporabljajo nevidna naravna ličila, ki prekrijejo slabosti in izpostavijo lepoto, povabila v Slovenijo in jih prosila, naj se sprehodijo po najbolj obiskanih ulicah in svetujejo mimoidočim. S tem bi naredila največ.

Nika: Zelo prepričljivi ste pri negovanju zdravja, čeprav govoriva “le” o make upu.

Ameriška fundacija za boj proti kožnemu raku je šest izdelkov Jane Iredale, in sicer vse pudre in ličila za ustnice, priporočila kot učinkovito širokospektralno zaščito. Ravnotežje med zdravjem in lepoto je ključnega pomena. Zato morava govoriti predvsem o zdravju. Ameriški prestižni saloni in lepotni centri že sedem let zapored razglašajo kozmetiko Jane Iredale za najljubšo kozmetično linijo.

Nika: In kateri izdelki so v vrhu?

Kremasti korektor, ki prekipeva od pigmentov do te mere, da prekrije tetovaže, brazgotine, žile in aknaste izbruhe, hkrati pa kožo razvaja z antioksidantno zaščito. Potem BB kreme – Glow Time in mineralni pudri z aloe vero, ognjičem in Q10 in seveda puder v kamnu ter vlažilni sprej, da na hitro obnoviš obstoječa ličila. Jane Iredale se igra s trendi, vendar je ti ne določajo. Amerika in Evropa sta vse to že usvojili, čas je, da to stori tudi Slovenija, saj prižiga iskrico v notranjosti, zaradi katere žari in sije navzven. Osebno menim, da je škoda za kožo, da bi venela.